Wednesday, July 27, 2016

බුදුන් පහළ වීමෙන් වැඩක් නොවීද?.


" බුදුන් පහළ වූ දඹදිවු තලය දෘෂ්ඨි කෝෂ්ඨාගාරයක් වී."....
62 ක් පමණ වූ දෘෂ්ඨි සමාජ ගතව පැවැති බවක් බ්‍රහ්මජාල සූත්‍රයට අනුව
පෙනේ...
(#) ආත්මයක් ඇත.... කියා ගැනීම ශාස්වත දෘෂ්ඨිය...
(#) ආත්මයක් නැත කියා ගැනීම උච්ඡේද දෘෂ්ඨිය ...
(#) ආත්ම යක් ඇත හෝ නැත කියා ගැන්ම මිථ්‍යා දෘෂ්ඨිය...

(#) මම .. හෝ ආත්ම වශයෙන් ගතහැකි කිසිවක් නැත සම්ම්‍යක් දෘෂ්ඨිය..
(#) කෙනෙකුට මරණයෙන් පසු නැවත උපතක් ඇත .... ආත්ම දෘෂ්ඨිය.
(#) කෙනෙකුට මරණින් පසු නැවත උපතක් නැත... අනාත්ම දෘෂ්ඨිය...
(#) ජීවත්වන කෙනෙක් ඇත... කියා ගැන්ම ... සක්කාය දිට්ඨිය ...(අත්ත)
(#) ජීවත්වන කෙනෙක් කියා දැනටමත් ගතයුත්තෙක් නැත... අනත්ත
එතකොට මේවා අදටත් නැද්ද?....
බුදුන් පහළ වීමෙන් වැඩක් නොවීද?...
යන පැනය නැගේ..?

" දෘෂ්ඨි " ....යනු මොනවාදැයි පළමුව විමසමු...?
-----------------------------------------------------
පුද්ගලයෝ තම සිතුම් පැතුම් අනුව / දැනුම අනුව / ඥානය අනුව /
අත්දැකීම් අනුව / ප්‍රිය මනාප ගුරුවරුන් ගේ ආකල්ප පිළිගෙන ...
විවිධ මතිමතාන්තර දැඩිව අල්ලා ගෙන ...
ඒවා තමා ගේ කරගෙන එක තැනකට කොටුවී සිටීම....
දෘෂ්ඨි ගතවීමක් ලෙස පොදුවේ අදහමු........
එහි හරි වැරැද්ද විනිශ්චය කරගන්නේ ද තමා විසින්මය..
යමෙකු ඊට එරෙහිව අදහස් දක්වයි නම් ...
පිළිකුලෙන් බැහැර කිරීම ..
උපහාසයට ලක් කිරීම ....
විරෝධාකල්ප දැක්වීම ....
අවධානය නොදී සිටීම ...
තරමක් හෝ සමාන අදහසක් දෙයි නම් .... ඒ තම මතය තහවුරු කරන්න ඈදා ගැන්ම .... කරත්.
එක තැනක නතරවී සිටීම තුළ .... ඔබට ගමනක් වේද?
නැවුමු බවෙන් ඉවත්ව පල්වීමක් වේද?,
සජීවී වන්නේ ...  ඒ ඒ ක්ෂණය විමසීමයි..
ප්‍රශ්ණයකට පිළිතුරක් ලෙස යමක් උපුටා දක්වයි නම් ...
කෙනෙකු ගේ ගුරුවදනක් එතනට ගලපයි නම් සජීවී බව රැදේද ?
දෘෂ්ඨි වල .... සම්‍යක් හෝ ... මිච්ඡා ... යැයි වර්ගී කරණ වේද?
---------------------------------------------------------------------------------
ඇයි? .. මේ දෙකම ( සම්‍යක් හෝ ... මිච්ඡා  )  දෘෂ්ඨි බැවිනි.... සියලු දෘෂ්ඨි හල තැන සම්මා දිට්ඨියයි...
සම්මා දිට්ඨි යනු තවත් එක් දෘෂ්ඨියක් නොව ... ඇත්ත ඇති ලෙස දැක්මයි...
සත්‍ය යේ මාවතයි....
මේ මාවත මදක් විමසමු.....
(!) සීල.... විනයයි ... අර මා මුලින් සදහන් කළ ( ව්‍රත සමාදාන නොවේ)
(!!) සමාධි ... සිතේ නැවුම් බවයි... අලුත් බවයි... සමථ බවයි...
(!!!) ප්‍රඥා ... ( ඉහත දෙකම ඇති තැන නිවැරැදිව යමක් දැක්මේ ප්‍රගුණ බවයි)
...................................................................................................
දැන් මෙතනට ඇවිත් ඊලග ආත්මයක් තිබේද? නැද්ද  යන්න .... ඔබටම බලා ගන්න හැක...

( ආනන්ද ගෙනි.)

No comments:

Post a Comment