“භවය “ යනු කුමක්ද?
^^^^^^^^^^
මෙය බුදුසමය තුළ කෙතරම් විවරණය කළත් අප කැමති මේ ජීවිතයෙන් එහාට ගොස් අලුතින් තව එකක් පටන් ගන්නය. ඒත් “අනිච්ඡ“ තාවය (කැමති සේ නොපවත්නා බව) අමතක කරමු.
විපාක පිණිස කුශල හෝ අකුශල කර්ම සකස් වී තිබීම “භවය“යි. මේ ගැන සාරිපුත්ත මහ රහතන් වහන්සේ හා කොඩ්ඩිත හාමුදුරුවන් අතර ඇතිවූ දෙබස අනුසාරයෙනි.
(@) * භවය... යනු තමා කරන කියන දෙයක් නිසා ඇතිවේද?..
* බාහිර කෙනෙක් කරන කියන දෙයක් නිසා ඇතිවේද?
* තමා හා බාහිර පුද්ගල යන දෙගොල්ලම එක්ව කරන කියන දෙයක් නිසා ඇති වේද?
එසේත් නොවේ නම්.............
* තමා හා බාහිර පුද්ගලයන් තනි තනිව හෝ දෙදෙනා එක්ව යමක් නොකර , නොකියා ,
සිටීමෙන් ඇතිවේද?
ඒත් නැත්නම්........
* ඉබේ හටගන්නා දෙයක් නිසා ඇතිවේද ?
කියා කොඩ්ඩිත හිමියෝ සැරියුත් මහ රහතන්වහන්සේ ගෙන් ඇසූහ.
එයට පිළිතුර දෙන සැරියුත් හිමි වදාළේ ඒ එකක්වත් නිසා භවය ඇති නොවන බවයි. එය හට ගන්නේ “උපාදානය“ හෙවත් තදින් බැදීයාම නිසා අල්ලා ගැනීම නිසා “භවය“ ඇතිවන බවයි.
එසේ නොකරන්න “භවය“ ඇති නොවේ කියාය.
තණ්හා නිසා උපාදාන සකස්වේ.
මේ විදිහට පටිච්ඡ සමුප්පාද දහමට ම හේතුද ඒ එකි නෙක කෙරෙහි මේ අයුරින්ම බලා තේරුම් ගත යුතුවේ.
සියල්ලනට මේ අවබෝධය වහ වහා ලැබෙත්වා!!!
Anandaw
“භවය “ යනු කුමක්ද?
^^^^^^^^^^
මෙය බුදුසමය තුළ කෙතරම් විවරණය කළත් අප කැමති මේ ජීවිතයෙන් එහාට ගොස් අලුතින් තව එකක් පටන් ගන්නය. ඒත් “අනිච්ඡ“ තාවය (කැමති සේ නොපවත්නා බව) අමතක කරමු.
විපාක පිණිස කුශල හෝ අකුශල කර්ම සකස් වී තිබීම “භවය“යි. මේ ගැන සාරිපුත්ත මහ රහතන් වහන්සේ හා කොඩ්ඩිත හාමුදුරුවන් අතර ඇතිවූ දෙබස අනුසාරයෙනි.
(@) * භවය... යනු තමා කරන කියන දෙයක් නිසා ඇතිවේද?..
* බාහිර කෙනෙක් කරන කියන දෙයක් නිසා ඇතිවේද?
* තමා හා බාහිර පුද්ගල යන දෙගොල්ලම එක්ව කරන කියන දෙයක් නිසා ඇති වේද?
එසේත් නොවේ නම්.............
* තමා හා බාහිර පුද්ගලයන් තනි තනිව හෝ දෙදෙනා එක්ව යමක් නොකර , නොකියා ,
සිටීමෙන් ඇතිවේද?
ඒත් නැත්නම්........
* ඉබේ හටගන්නා දෙයක් නිසා ඇතිවේද ?
කියා කොඩ්ඩිත හිමියෝ සැරියුත් මහ රහතන්වහන්සේ ගෙන් ඇසූහ.
එයට පිළිතුර දෙන සැරියුත් හිමි වදාළේ ඒ එකක්වත් නිසා භවය ඇති නොවන බවයි. එය හට ගන්නේ “උපාදානය“ හෙවත් තදින් බැදීයාම නිසා අල්ලා ගැනීම නිසා “භවය“ ඇතිවන බවයි.
එසේ නොකරන්න “භවය“ ඇති නොවේ කියාය.
තණ්හා නිසා උපාදාන සකස්වේ.
මේ විදිහට පටිච්ඡ සමුප්පාද දහමට ම හේතුද ඒ එකි නෙක කෙරෙහි මේ අයුරින්ම බලා තේරුම් ගත යුතුවේ.
සියල්ලනට මේ අවබෝධය වහ වහා ලැබෙත්වා!!!
Anandaw
^^^^^^^^^^
මෙය බුදුසමය තුළ කෙතරම් විවරණය කළත් අප කැමති මේ ජීවිතයෙන් එහාට ගොස් අලුතින් තව එකක් පටන් ගන්නය. ඒත් “අනිච්ඡ“ තාවය (කැමති සේ නොපවත්නා බව) අමතක කරමු.
විපාක පිණිස කුශල හෝ අකුශල කර්ම සකස් වී තිබීම “භවය“යි. මේ ගැන සාරිපුත්ත මහ රහතන් වහන්සේ හා කොඩ්ඩිත හාමුදුරුවන් අතර ඇතිවූ දෙබස අනුසාරයෙනි.
(@) * භවය... යනු තමා කරන කියන දෙයක් නිසා ඇතිවේද?..
* බාහිර කෙනෙක් කරන කියන දෙයක් නිසා ඇතිවේද?
* තමා හා බාහිර පුද්ගල යන දෙගොල්ලම එක්ව කරන කියන දෙයක් නිසා ඇති වේද?
එසේත් නොවේ නම්.............
* තමා හා බාහිර පුද්ගලයන් තනි තනිව හෝ දෙදෙනා එක්ව යමක් නොකර , නොකියා ,
සිටීමෙන් ඇතිවේද?
ඒත් නැත්නම්........
* ඉබේ හටගන්නා දෙයක් නිසා ඇතිවේද ?
කියා කොඩ්ඩිත හිමියෝ සැරියුත් මහ රහතන්වහන්සේ ගෙන් ඇසූහ.
එයට පිළිතුර දෙන සැරියුත් හිමි වදාළේ ඒ එකක්වත් නිසා භවය ඇති නොවන බවයි. එය හට ගන්නේ “උපාදානය“ හෙවත් තදින් බැදීයාම නිසා අල්ලා ගැනීම නිසා “භවය“ ඇතිවන බවයි.
එසේ නොකරන්න “භවය“ ඇති නොවේ කියාය.
තණ්හා නිසා උපාදාන සකස්වේ.
මේ විදිහට පටිච්ඡ සමුප්පාද දහමට ම හේතුද ඒ එකි නෙක කෙරෙහි මේ අයුරින්ම බලා තේරුම් ගත යුතුවේ.
සියල්ලනට මේ අවබෝධය වහ වහා ලැබෙත්වා!!!
Anandaw
No comments:
Post a Comment