දැනුම යනු කුමක්ද?
එම දැනුමෙන් අප සොයන නිවන හමුවේද? *****************************************
ඇස ... භාවිතාකරමින් අප ලබන දැනුම් සම්භාරයක් වේ නම් ඒ හරහා අප "දෘෂ්ඨිවාදී " වේ.
කණ... ඇසුරැකොට හෙවත් කණෙන් අසා ලබන දැනුම තුළ අප............. " සුතවාදී " වේ.
නාසය, දිව, සිරැර,... ඇසුරැ කොට ගන්ධ/රස/ ස්පර්ශය පදනම් කොට ..... " මුතවාදී " වේ.
මොළය හා සිත ඇසුරැ කොට චින්තනය හරහා අප ......................" විඤ්ඤානවාදී " වෙමු.
මේ " පුබ්බේ සුතෙසු ධම්මෝ " හෙවත් පෙර අසාගත් දහම " වේ.
දම්සක් පැවතුම් සූත්ර දේශණාවේදී වදාළේ " පුබ්බේ අනනු සුතේසු ධම්මේසු"
හෙවත් පෙර අසා දරාගත් දහමෙන් ඉවත්වෙමිනි.
ඉන්ද්රිය ප්රත්යක්ෂ ඥානය යනු අප ශඩ් ඉන්ද්රියයන් හරහා ලබන දැනුමවේ.
මේ ඉන්ද්රියායතන හරහා ලබන දැනුම තුළ "අස්මිය" හෙවත් මම/ මාගේ යන " මමායනය " ඇත.
මේ දැනුම තුල ශාස්වත වාදය....
උච්ඡේද වාදය....
ඇත.... නැත....
කාම සුඛල්ලිකානු යෝගය....
අත්තඛිලමතානු යෝගය යන දෘෂ්ටි ඇත.
ඔබ / මම වැනි සියලු පෘතග්ජනයෝ එම අස්මිමානය වැලදගෙන
ඒ තුල සිට කටයුතු කරම්හ.
මෙය මිත්යාදෘෂ්ඨියයි.
මම යන තැනින් ඉවත්වූ විට
සම්මාදිට්ඨිය පහලවේ.
ඒ තුළ මධ්යම ප්රතිපදාව හෙවත් ආර්ය මාර්ගය විවෘතවේ.
එවිට ඉන්ද්රිය අනුමාන ඥානයෙන් මිදි
සත්ය ගවේෂණය කළ හැක.
(පාතේගම සුමනරතන හිමි දේශනාවක්
ඇසුරෙන් සකස් කළේ
ආනන්ද විජයරත්න)
එම දැනුමෙන් අප සොයන නිවන හමුවේද? *****************************************
ඇස ... භාවිතාකරමින් අප ලබන දැනුම් සම්භාරයක් වේ නම් ඒ හරහා අප "දෘෂ්ඨිවාදී " වේ.
කණ... ඇසුරැකොට හෙවත් කණෙන් අසා ලබන දැනුම තුළ අප............. " සුතවාදී " වේ.
නාසය, දිව, සිරැර,... ඇසුරැ කොට ගන්ධ/රස/ ස්පර්ශය පදනම් කොට ..... " මුතවාදී " වේ.
මොළය හා සිත ඇසුරැ කොට චින්තනය හරහා අප ......................" විඤ්ඤානවාදී " වෙමු.
මේ " පුබ්බේ සුතෙසු ධම්මෝ " හෙවත් පෙර අසාගත් දහම " වේ.
දම්සක් පැවතුම් සූත්ර දේශණාවේදී වදාළේ " පුබ්බේ අනනු සුතේසු ධම්මේසු"
හෙවත් පෙර අසා දරාගත් දහමෙන් ඉවත්වෙමිනි.
ඉන්ද්රිය ප්රත්යක්ෂ ඥානය යනු අප ශඩ් ඉන්ද්රියයන් හරහා ලබන දැනුමවේ.
මේ ඉන්ද්රියායතන හරහා ලබන දැනුම තුළ "අස්මිය" හෙවත් මම/ මාගේ යන " මමායනය " ඇත.
මේ දැනුම තුල ශාස්වත වාදය....
උච්ඡේද වාදය....
ඇත.... නැත....
කාම සුඛල්ලිකානු යෝගය....
අත්තඛිලමතානු යෝගය යන දෘෂ්ටි ඇත.
ඔබ / මම වැනි සියලු පෘතග්ජනයෝ එම අස්මිමානය වැලදගෙන
ඒ තුල සිට කටයුතු කරම්හ.
මෙය මිත්යාදෘෂ්ඨියයි.
මම යන තැනින් ඉවත්වූ විට
සම්මාදිට්ඨිය පහලවේ.
ඒ තුළ මධ්යම ප්රතිපදාව හෙවත් ආර්ය මාර්ගය විවෘතවේ.
එවිට ඉන්ද්රිය අනුමාන ඥානයෙන් මිදි
සත්ය ගවේෂණය කළ හැක.
(පාතේගම සුමනරතන හිමි දේශනාවක්
ඇසුරෙන් සකස් කළේ
ආනන්ද විජයරත්න)
No comments:
Post a Comment