මග දන්නෝ කතරගමට ම යෙත්.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
පර්යාප්ති / ප්රතිපත්ති / ප්රතිවේද .... මේ තමා මාර්ගය.
බබාලට තේරෙන විදිහට නම් ... දැනුම / දැනුම භාවිතය / වැටහීම හෙවත් ප්රත්යක්ෂය...
( විභාග සමත් වන ක්රියා පිළිවෙත ... අමුතු දෙයක් නොවේ. )
මේ සම්මුතියයි.... සමාජ ගත ජන විඤ්ඤානයයි.
දැනුම හල තැන ප්රභාෂ්වරයයි.. බුද්ධත්වයයි.
ඒ පුද්ගල / කෙනා යන විදිහට දකින්නේ අවිද්යාව හෙවත් මුලාවෙන්.
ඒ නිසා ධර්මතාව අනුව දකින්න....
එකම ධර්මතාව .... උප්පාද පඤ්ඤායති ( උපතක් පනවමි)
වයෝ පඤ්ඤායති ( වැයක් / විනාශයක් පනවමි)
තිතත්ස අඤ්ඤතත්තං පඤ්ඤායති.( බිබද සංස්කරණය වීමක් පනවමි)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
පර්යාප්ති / ප්රතිපත්ති / ප්රතිවේද .... මේ තමා මාර්ගය.
බබාලට තේරෙන විදිහට නම් ... දැනුම / දැනුම භාවිතය / වැටහීම හෙවත් ප්රත්යක්ෂය...
( විභාග සමත් වන ක්රියා පිළිවෙත ... අමුතු දෙයක් නොවේ. )
මේ සම්මුතියයි.... සමාජ ගත ජන විඤ්ඤානයයි.
දැනුම හල තැන ප්රභාෂ්වරයයි.. බුද්ධත්වයයි.
ඒ පුද්ගල / කෙනා යන විදිහට දකින්නේ අවිද්යාව හෙවත් මුලාවෙන්.
ඒ නිසා ධර්මතාව අනුව දකින්න....
එකම ධර්මතාව .... උප්පාද පඤ්ඤායති ( උපතක් පනවමි)
වයෝ පඤ්ඤායති ( වැයක් / විනාශයක් පනවමි)
තිතත්ස අඤ්ඤතත්තං පඤ්ඤායති.( බිබද සංස්කරණය වීමක් පනවමි)
උපදින්නේ කෙනා නෙමේ.... ජාති හෙවත් පහළ වීමයි.
ඒ පහළ වන්නේ ද හේතුය...
හේතු නිසා ඵල ඇතිවේ...
මේ ඵලයන්ද නිබද සංස්කරණය වේ... ( අඤ්ඤතත්ථං )
පවත්නා ඵලයක් ද නැත....
ඒ පහළ වන්නේ ද හේතුය...
හේතු නිසා ඵල ඇතිවේ...
මේ ඵලයන්ද නිබද සංස්කරණය වේ... ( අඤ්ඤතත්ථං )
පවත්නා ඵලයක් ද නැත....
මේ ටික ටිකිරි මොළයකට වුව වැටහේ....
උපදින එකා මැරෙනවා නොවේ...
උපදින කෙනා මියෙන්නේ බමුණු දහමෙහිය.
එහි උපන් දිනය ඇත.... මැද කෙනා ගේ ඡායාරූපයක් ඇත.
කෙනා මිය ගිය දිනයක් ඇත. ... වැළදූ ආයුෂ කාලයක් ඇත.
උපදින එකා මැරෙනවා නොවේ...
උපදින කෙනා මියෙන්නේ බමුණු දහමෙහිය.
එහි උපන් දිනය ඇත.... මැද කෙනා ගේ ඡායාරූපයක් ඇත.
කෙනා මිය ගිය දිනයක් ඇත. ... වැළදූ ආයුෂ කාලයක් ඇත.
ලෝක ධම්මතාව ...... කාලයට හසු නොවන්නකි.
එසේම එය පුද්ගලිකව නොව සමස්ථ වශයෙන් දැකිය යුතුය.
සබ්බේ සංකාරා අනිච්චාති... වන්නේ එසේය.
සංකාරා යනු මනසේම මායාවන්ය..
ඒ නිසා දැනුම යනුද මනස් මායාවකි...
එසේම එය පුද්ගලිකව නොව සමස්ථ වශයෙන් දැකිය යුතුය.
සබ්බේ සංකාරා අනිච්චාති... වන්නේ එසේය.
සංකාරා යනු මනසේම මායාවන්ය..
ඒ නිසා දැනුම යනුද මනස් මායාවකි...
පොඩි එකාට කියා දෙන්න පහසු ඒ නිසයි... ඇයි ඔලුව දැනුමෙන් කුරුවල් වී නැති නිසයි.....අන් අය පොතේ දැනුමෙන් තර්ක කරත්.
මේ කුණු සලා දැමීම කුසල වේ...
මේ කුණු සලා දැමීම කුසල වේ...
සලා දමා නිවෙන්න... එවිට කෙනා පිළිබද බැදීම නැතිවේවි.
ඒ ගැන කම්පා විය යුතු නැහ..... හේතුව ?
මේ ටික දැන සිටියත් .... නොදැන සිටියත් සිදුවන්නේ ?
පොදු ධර්මතා ක්රියා පටිපාටිය ... මිස මට.... එකක් ....
ඔබට ... වෙනත් එකක් ලෙස නොවේ...,,,
මග වරද්දා ගන්න එපා කීවට එහෙම එකක්ද නැත....
ආනන්ද විජයරත්න.
ඒ ගැන කම්පා විය යුතු නැහ..... හේතුව ?
මේ ටික දැන සිටියත් .... නොදැන සිටියත් සිදුවන්නේ ?
පොදු ධර්මතා ක්රියා පටිපාටිය ... මිස මට.... එකක් ....
ඔබට ... වෙනත් එකක් ලෙස නොවේ...,,,
මග වරද්දා ගන්න එපා කීවට එහෙම එකක්ද නැත....
ආනන්ද විජයරත්න.
No comments:
Post a Comment